top of page

רעיונות לעיצוב הבית

בין אם מבלים שעות מעטות בכל יום בבית ובין אם הרבה יותר מכך, ביתנו הוא מבצרנו, כפי שאומר הפתגם הידוע, ולא בכדי רבים מוצאים בביתם הפרטי את אותו מקום "לברוח" אליו. הבית שלנו, ולא משנה באיזה שלב בחיים אנו נמצאים, נועד לספק לנו את החמימות, את תחושת הביטחון כמובן וגם את המרחב הנכון שבו נרגיש בנוח עם עצמנו ועם הקרובים לנו. זה יכול להיות בית פרטי גדול מאד, פנטהאוז יוקרתי או דירה בבניין, הסוד הוא לעצב אותם כהלכה כדי להשיג את מה שאנו צריכים.

 

יש לא מעט רעיונות לעיצוב הבית, בעזרתם אפשר לייצר חללים בסגנונות שונים, המשלבים בין סטייל בלתי רגיל לפונקציונאליות. יחד עם זאת, מומלץ מאד להיעזר במומחים, במעצבי פנים, כדי להוציא את הרעיון אל הפועל וליהנות מחדרים מקסימים, נוחים וגם מושקעים.

אילו צרכים יש לקחת בחשבון לפני שמגדירים רעיונות לעיצוב הבית?

מטרתו העיקרית של הבית שלנו היא לשרת אותנו. ככזה הוא לא צריך בהכרח להיות אך ורק יפה ומסוגנן, אלא גם להיות פונקציונאלי. ומהו בית פונקציונאלי? בית שעונה לנו על הצרכים. ולכן, לפני שמגדירים רעיונות לעיצוב הבית, חשוב להבין ולקחת בחשבון את הצרכים הקיימים. את מי אמור הבית לשרת? מי הם הדיירים בבית ומהו גילם? היכן נמצא הבית עצמו? מהו שטחו? מהו אורח החיים של הדיירים, המאפיין אותם ביום יום? האם יש ילדים בבית? מבוגרים? אנשים עם צרכים מיוחדים?

 

התייחסות לפרמטרים ונקודות חשובות אלו תעזור להבין לעומק את הצרכים הקיימים, ובהתאם לחשוב על רעיונות נכונים לעיצוב ולשדרוג הבית שלנו.

אילו רעיונות לעיצוב הבית יכולים לסייע לנו במשימת השדרוג?

ישנם, כאמור, לא מעט רעיונות לעיצוב הבית שיכולים לסייע לנו במשימת שדרוג החללים הקיימים או בעת בניית בית חדש. הנה סקירה קצרה על כמה מהבולטים שבהם:

  1. נוחות היא מילת המפתח – הזכרנו קודם פונקציונאליות, ואכן, עניין הנוחות והפרקטיות צריך להיות הקו המנחה בעת עיצוב הבית. חשוב לבחור ולשלב כהלכה פתרונות שיהפכו את הבית שלנו לפרקטי ולנוח ולא יסרבלו מדי. יש להתייחס לגודל החללים לפני שמכניסים אליהם רהיטים או אלמנטים דקורטיביים (כדי להימנע מצפיפות ועומס בעין), יש לחפש פתרונות אחסון מתאימים שיעזרו לאחסן כהלכה את כל אותם פריטים בבית ועוד.

  2. שילובים נכונים – אם מדובר בבית קיים ועיצובו הוא חלק מהליך השיפוץ שלו, חשוב לקחת בחשבון את הפתרונות שכבר משולבים בו ולדאוג ליצור שילובים נכונים והרמוניה שכל כך חשובה. פעמים רבות משפצים רק חדר אחד בבית, המטבח למשל, ומנצלים את השיפוץ לטובת עיצוב מחודש. במסגרת עיצוב זה חשוב להתייחס לצבע הקירות בבית, לקו העיצובי המשותף לכל החללים וגם לאווירה שבמקום.

  3. פתרונות תאורה מתאימים – האידיאל הוא לנצל את התאורה הטבעית בבית, הן מטעמי חיסכון והן כדי ליהנות מתחושה ביתית, חמימה, טבעית ונעימה הרבה יותר. יחד עם זאת, הדבר לא תמיד אפשרי. רעיונות לעיצוב הבית מתייחסים לא אחת גם לעניין התאורה, שלוקחת חלק חשוב ומרכזי מאד בכל חלל. ולכן, אם הבית פחות מואר ויש צורך בפתרונות תאורה רבים, כדאי מאד שאלה ישתלבו בו נכון ולא יצרו מראה מנוכר מדי, או מלאכותי. תאורה צהובה חמימה בהחלט יכולה להתאים ולהוות חלופה מושלמת לתאורה הטבעית.

  4. מהו הסגנון העיצובי המתבקש – כפרי, מודרני, חדשני, קלאסי... יש לא מעט סגנונות עיצוביים וכדאי מאד להחליט מהו הקו העיצובי המנחה כשמעצבים את הבית. אפשר לעיתים לשלב בין כמה סגנונות עיצוביים, אך חשוב לוודא שאלה, ישתלבו כהלכה זה עם זה. לכל סגנון עיצוב מאפיינים אחרים וכל אחד כולל פתרונות שונים. הגדרת הצרכים, בין היתר, וגם הסגנון האישי שאליו מחוברים יכולים לעזור להבין זאת טוב יותר וגם לשלב, כהלכה, את כל הדרכים שיובילו לעיצוב המתבקש.

כיצד נכון להביא לידי ביטוי רעיונות לעיצוב הבית?

שדרוג של בית או בנייתו וגם עיצובו הן משימות לא קלות, ולמעשה גם כאלו שנחשבות לאתגר של ממש. כדי להביא לידי ביטוי רעיונות לעיצוב הבית, בשילוב עם רעיונות המתייחסים לעניין התאורה, הצרכים, הנוחות וגם האיכות, מומלץ מאד לפנות למומחים.

 

לאחר שהוגדרו הצרכים והובן הרעיון העיצובי הכללי שבו מעוניינים, מתחילה העבודה האמיתית. בחירת הפתרונות הנכונים לכל חלל. זה יכול להיות במסגרת שיפוץ אחד מחדרי הבית או כל החדרים וזה יכול גם להיות מיד לאחר בניית הבית או בשלב הבנייה עצמו. בכל מקרה, עבודה משולבת, הכוללת התייחסות לצרכים, כמו גם לטרנדים העיצוביים וללוק המתבקש, היא זו שתבטיח לכם את המענה המתאים ויצירת בית נעים. מעצבי פנים מקצועיים ומנוסים יידעו כיצד ליישם, הלכה למעשה, את כל הרעיונות לעיצוב ואיך לנצל את החללים הקיימים לטובת העניין.

מחפשים רעיונות לעיצוב הבית וזקוקים לבעלת מקצוע שתוכל להוציא זאת לפועל כדי לייצר עבורכם בית נעים? רעות וינטר, מעצבת פנים עם התמחות בעיצוב פנים ללקוחות פרטיים, היא המקום הנכון לפנות אליו. לפרטים אודות שירותיה, צרו קשר בטלפון 052-8352572

bottom of page